מוצרי תינוקות מה עובר על הורים

זה מתחיל כמה חודשים אחרי שמקבלים את הבשורה הטובה בדבר ההיריון – אתם פוצחים בתהליך שנקרא "קינון" ונגזר מהמלה קן (כמו קן של גוזלים). משמעות הדבר, הפיכת הבית או הדירה למקום שמתאים לגדל בו תינוק. לאט לאט יחלו המחשבות האלו למלא את זמנכם הפנוי: באיזה חדר ישן התינוק? מה נקנה לחדרו? האם השטיח הבלוי שבסלון יתאים לתינוק זוחל? איפה משיגים וילונות פרחוניים ושמחים? ואיפה קונים טפטים מתוקים לקיר חדר הילדים?! עוד ועוד מחשבות "קינוּניות" יבקרו בראשכם ובסופו של דבר, כחודשיים לפני מועד הלידה המשוער, הן יובילו אתכם אל מסע קניות ייחודי שיניב שלל רכישות ראשוניות, וממש לא אחרונות, שמטרתן – הכנת הבית לתינוק החדש.

מה רוכשים לפני הלידה? ראשית יש לדעת ולא לחשוש: מדובר בהזמנות בלבד. ביכולתכם להזמין את כל הציוד, החל בזה הרציני ששייך למחלקת הריהוט וכלה באביזרים הקטנים והאגביים ביותר כמו מקלות מיוחדים לניקוי אוזניים. רשימות פחות או יותר זהות תוכלו למצוא בהרבה אתרים ברשת וכן בחנויות למוצרים לתינוקות. חפצי הבסיס שכדאי מאוד להזמין (ושישלחו אל ביתכם מיד לאחר הלידה המשמחת) הם: כסא בטיחות לתינוק (שעליכם לקחת איתכם כי הוא תנאי הכרחי ליציאה מבית החולים); מיטת תינוק עם מזרן, מגן ראש וסט מצעים (אפשר גם לשכור עריסה לחודשים הראשונים אבל תזדקקו למיטה בלאו הכי בעתיד הקרוב כשהתינוק יגדל מעט); שידה עם מזרן ומשטח החתלה; עגלה עם מזרן, מצעים ותיק; אמבטיה לתינוק; ורצוי מאוד גם בייביסנס (שמסייע להפחתת החרדה מפני הפסקת נשימה של התינוק). זהו ציוד הבסיס. הציוד ה"כבד".

הבאים בתור הרכישות, לאחר שנתתם את הדעת לכל העניינים הגדולים, הם הדברים הקטנים אבל הלא פחות חשובים. מומלץ שתקנו גם תכשירי ניקיון וטיפוח. אין צורך להיכנס להצטייד בכל פרטי הפרטים, מה גם שקפיצה קטנה לחנות קרובה לרוב תפתור מצוקות של הרגע האחרון, אבל יש מספר דברים שרצוי שיהיו בבית מבעוד מועד: אל-סבון ושמפו לתינוקות, משחת עור, חיתולים מידה 0 (אם צריך יותר גדול אפשר להחליף), אלכוהול 70% (לחיטוי הטבור), מגבונים לחים, מסרק ומברשת לתינוק, מד חום לאמבט ומד חום לילדים וכן אבקה ומרכך כביסה לבגדי תינוקות.

מובן שאסור לשכוח את הציוד לטיפול בתינוק כמו: בקבוקים, פטמות, סטריליזטור, מוצצים, מעמד לייבוש בקבוקים, ואבקת תחליף חלב כשלא מניקים. ויש גם רכישות מרגשות של ממש כמו מספר פריטי ביגוד ראשוניים, שמיכה קטנטונת או שק שינה לתינוק, מובייל ותמונות לתלייה בחדר, שטיחון יפה, אוניברסיטה לתינוק, טרמפולינה שבה תוכלו להושיבו לצידכם בסלון, ועוד חפצים "תינוקיים" ומלהיבים ככל שהכיס מתיר לכם.

זכרו, כשיגיע הרך הנולד הביתה עוד תתקלו בשלל חפצים וציוד שתזדקקו לו, ותוסיפו לרכוש דברים שתגלו שיקלו עליכם את גידול התינוק. יש זמן ומקום לכל, ולפעמים עדיף להמתין מעט עם הרכישות שאינן הכרח. הכל יבוא בעתו. בהצלחה ומזל טוב!

אי אפשר כמובן ללא כורסאות הנקה של דרך העץ

כתיבת תגובה