ריהוט לחדרי ילדים

חדר ילדים מטופח ויפה הוא משאלת לב הן של הילד והן של הוריו. הילדה חולמת על חדר טירת נסיכות והבן על חדר ספורט. אתם ההורים מעדיפים בכלל ריהוט קלאסי שימשוך שנים, ואילו סבא וסבתא שהתנדבו לתפקיד המשקיעים היו שמחים לראות חדר ילדים בסגנון עתיק, שיזכיר להם את ילדותם. אבל הסכמה כללית יש – חדר ילדים צריך להיות יפה ומושקע!

בשוק הריהוט לחדרי ילדים מוצע מלאי עצום, מגוון ויפהפה של פריטי ריהוט בודדים ושל מערכות המרכיבות חדרי ילדים שלמים. לא חובה לרכוש את כל הריהוט לחדר הילדים בבת-אחת. אפשר לרכוש בהתאם להתפתחות הילד ולצרכים שהיא מביאה איתה – אחרי שסיימתם את כל האפשרויות להגבהת מעקה מיטת התינוק כך שלא יוכל לצאת ממנה לבדו, אתם נאלצים לרכוש מיטה חדשה, שתתאים לילד שגדל. שתי אפשרויות עומדות בפניכם: מיטת מעבר קטנה (המתאימה לילדים בני שנתיים עד שש לערך) או מיטת ילדים (עליה יוכלו הילדים לישון כמעט עד סיום התיכון, או קצת לפני כן – כי בני הנוער לפעמים יידרשו מיטה נוער, מיטה וחצי או אפילו מיטה זוגית). יתרונות מיטת המעבר אינם רבים, אולם יש מי שהיא מתאימה לו בשל קוטנה המתאים לחדר ילדים קטן במיוחד, ובשל העובדה שיש בה מעקה מובנה ושהיא זולה יחסית.

מיטות הילדים הנמכרות בשוק הן רכישה רצינית ומושקעת. רובן בנויות מעץ מלא (פרט חשוב מאוד), הן גדולות ומאסיביות ובהתאמה מאריכות שנים. שימו לב – מחירי המיטות המתפרסמים אינם כוללים מזרון ולרוב גם לא מעקה. אם אתם רוכשים מיטת ילדים מיד לאחר מיטת התינוק, הוספת מעקה נגד נפילות היא מחויבת המציאות וחשוב גם להשקיע במזרן איכותי. כדי שהמיטה תהיה פונקציונאלית במיוחד מוטב לאבזר אותה גם במגירות אחסון וגם במיטה נפתחת בעבור אורחים שיבואו לפעמים ללון אצל הילד. תוספות אלו מצריכות תשלום אקסטרה. למיטות הילדים מבחר דגמים, צבעים (מבריקים, מט או בייץ), סגנונות וטווחי מחירים, ומוטב לערוך סקר שוק מקיף לפני הרכישה. ואם בכל זאת תחליטו ללכת אחרי לב הילד או הילדה ולעצב בעבורם חדר פיות או מיטה בצורת מכונית – תתפלאו! גם כאלו יש בשוק. צריך רק להחליט ולהיות מוכנים להשקעה, וכן לזכור שריהוט ייחודי שכזה עלול להימאס או להפוך ל"קטן" על הילדים במהירות.

אחרי המיטה צץ צורך בארון שיחליף את שידת התינוקות, ולאחריו – בהגיע הילד לגיל בית-ספר – תגלו שנחוצים גם שולחן כתיבה ומדפים. ושוב כדאי לבחון היטב לפני שבוחרים מה רוכשים, ומומלץ מאוד שלא להתפשר על ריהוט עשוי מלמין או סיבית, כי רק עץ מלא יבטיח אורך חיים ויציבות מלאה.

מוטב שתשקלו את האפשרות לרכוש למעשה מראש חדר ילדים מושלם הכולל מיטה, ארון, מדפים ושולחן כתיבה. ראשית מדובר בהשקעה משתלמת, שתעלה פחות מרכישת כל רהיט בנפרד. שנית, קניית חדר ילדים שלם מספקת חדר בעל מראה אחיד, מעוצב ומושקע, שסביר להניח שיספק את רצון כולם בריהוט איכותי ומרשים במיוחד שיתוכנן ויותאם לחלל הקיים, ויהיה לא רק שלם אלא גם מושלם.