מתנות ליולדת שפע המגוון

לידה היא אחד מאירועי החיים הגדולים, המשמעותיים והמרגשים ביותר. זהו אירוע שמציף אינספור תחושות ורגשות. מטלטל ממש. הציפייה במשך תשעת חודשי ההיריון כרוכה במתחים רבים, בקושי פיזי קל או רציני, ובהרבה מאוד הכנות והתעסקות לקראת המעמד הדרמתי. לפעמים מרוב אמוציות וסידורים נשכח דבר מה מהותי – תשומת הלב ליולדת עצמה. לאם הטרייה, הנסערת, האולי כאובה, זו שנעה בין הרגשת אושר עילאי לחרדות ובלבול. גם לה מגיע ומהותי לספק הרגשה טובה ועידוד. מה עושים? מבקרים במשורה (שלא להפריע) ומעניקים מתנות!

טווח האפשרויות של מתנות ליולדת הטרייה רחב ומשתנה בהתאם לקרבה ולתקציב. מכרים שמערכת היחסים שלהם עם היולדת אינה קרובה במיוחד יכולים להסתפק במתנות שמשדרות שמחה ומתיקות, למשל: כל סוגי המארזים של חנויות הסבונים והתמרוקיות (קטורת, נרות, שמנים, סבונים, טלק, קרמים ועוד); זרי פרחים ו/או בלונים; בובות פרווה חמודות לאם ולתינוק; בונבוניירות או מארזי שוקולד טעימים; וכן מארזים מיוחדים שמהווים מתנה לתינוק ולאם – עוגות עשויות חיתולים ושמיכות, קופסאות דקורטיביות ובתוכן ממתינים בגדי תינוקות זעירים ומקסימים למראה, וגם תשורות חמודות במיוחד המכילות למשל קצף אמבט, מגבות, וברווזוני גומי מתוקים. כל אלו ישמחו מאוד במיוחד את היולדת, שזכתה לתשומת הלב שלה היא זקוקה, אבל גם את יתר בני המשפחה. אגב, אם היולדת היא כבר אימא לילדים נוספים לא תאמינו כמה ישמחו אותה תשורות קטנות שייעודו דווקא לילדיה הגדולים.

אם הקשרים של מעניק המתנה ליולדת קרובים יותר מומלץ לעבור לסגנון אחר של מתנות: מתנות אישיות. באגף הזה אפשרית יצירתיות, והכי חשובה רגישות. כך למשל כחברה טובה תוכלי להעניק לחברה שילדה מתנה בדמות ספר הדרכה על הנקה או גידול תינוקות (בהנחה שאת יודעת שחברתך תקבל זאת בעין יפה) ,אלבום מעוצב או קרם מיוחד (ויקר) למניעת סימני מתיחה לבטן ולחזה. גם כרית הנקה מפנקת היא מתנה מקסימה ומלהיבה. לבעלי ממון רב יותר ממתינות מתנות ליולדת שמצריכות הוצאה גבוהה אבל יכולות בהחלט להותיר את חותמן ולספק הרבה רגעי נחת בעת הזאת – כורסת הנקה, עגלת תינוק מודרנית ויוקרתית, שכירת יועצת הנקה או אחות פרטית בעבור היולדת, וכמובן גם האפשרות לממן את השהייה של היולדת והתינוק במלונית ליולדות. זכרו: אם בחרתם להעניק במתנה ליולדת ציוד לתינוק או לבית – אל תשכחו לברר אם טרם נרכש ציוד שכזה!

ואחרון חביב הוא בן הזוג, שהמתנה ממנו היא אולי החשובה ביותר. בישראל נהוג מאוד שהאב הטרי יעניק במתנה לאשה שאיתו, לאם ילדו החדש, תכשיט מהודר. זוג עגילים, שרשרת עם תליון, צמיד ליד או לרגל… כל אלו "יעשו את העבודה". חשוב שלא להתפשר ולרכוש מתנה איכותית ויוקרתית בחנות מכובדת בה תוכל היולדת לבקש תיקוני התאמה או להחליף את התכשיט אם אינו לרוחה. אם יש אפשרות כספית, מומלץ שהעדי יהיה עשוי זהב (יש גם זהב לבן לחובבות המראה הכסוף) ואולי אף משובץ ביהלומים (פופולאריים מאוד כיום תליונים בדמות ילדים שמתאימים מאוד לאם טרייה). גברים שימו לב – אין להקל ראש במתנה הזאת, אשה רגישה ונסערת לאחר לידה תראה בה סמל לאהבתכם ולרגשותיכם כלפיה ותפרש את התשורה כאות להוקרתכם אותה ואת המתנה שהיא עצמה העניקה לכם זה עתה.

כתיבת תגובה